Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zhodnocení výskytu SPU ve školách vyučujících metodou sfumato - splývavé čtení.
Čadková Oriničová, Iveta ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Teoretická část bakalářské práce obsahuje poznatky získané analyzováním dostupné odborné literatury týkající se historie, jednotlivých druhů a diagnostiky specifických poruch učení, metod nácviku počátečního čtení a psaní a vlivu specifických poruch učení na osobnost dítěte. Praktickou část práce tvoří kvantitativní výzkum realizovaný pomocí dotazníkového šetření pro pracovníky základních škol, ve kterých byla aplikována metoda Sfumato - Splývavé čtení (dále jen Sfumato). Cílem práce je zhodnotit výskyt specifických poruch učení - dyslexie u dětí od první do čtvrté třídy na základní škole, u kterých byla pro výuku prvopočátečního čtení zvolena metoda Sfumato. V rámci krajů České republiky je nejvyšší výskyt dyslexie 11,9 % v Moravskoslezském kraji, oproti tomu Praha vykazuje nejnižší výskyt a to 3,4 %. Nejnižší výskyt dyslexie byl shledán u žáků v prvních ročnících, nejvyšší poté ve třetích ročnících. Napříč všemi ročníky byly nejčastěji diagnostikovány středně závažné poruchy učení (SPU 3). Z výzkumu vyplývá, že metoda Sfumato značně eliminuje výskyt závažných poruch učení a to na hodnotu 0,4 %. Celkový výskyt dyslexie při aplikaci metody Sfumato byl 6 %. V porovnání s analyticko-syntetickou metodou byly obě metody vzhledem k prevenci rozvoje dyslexie srovnatelné. V porovnání s metodou genetickou...
Komparace metod nácviku počátečního čtení a psaní ve vztahu k rozvoji specifických poruch učení
Hladká, Jitka ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Teoretickou část diplomové práce tvoří poznatky získané analyzováním dostupné odborné literatury týkající se problematiky specifických poruch učení, metod nácviku počátečního čtení a psaní a Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Praktickou část diplomové práce tvoří výzkum realizovaný metodou dotazníkového šetření zaměřený na komparaci metod nácviku čtení a psaní ve vztahu k rozvoji specifických poruch učení. Cílem výzkumu bylo zjistit názory speciálních pedagogů pracujících v pedagogicko- psychologických poradnách (PPP) na metody počátečního čtení a psaní - jaké metody nácviku počátečního čtení a psaní dle jejich názoru přispívají k předcházení specifickým poruchám učení a jaké metody počátečního čtení a psaní mohou být spojeny s častějším výskytem obtíží při nácviku počátečního čtení. Z výsledků výzkumu vyplývá, že nejrozšířenější a z pohledu oslovených pracovníků PPP také nejlepší metodou pro nácvik počátečního čtení a psaní je stále metoda analyticko-syntetická, která nejlépe podporuje rozvoj dílčích funkcí a respektuje přirozený fonologický vývoj dítěte. Naopak nejrizikovější metodou počátečního nácviku čtení a psaní se pracovníkům PPP jeví metoda genetická. U žáků vyučovaných touto metodou poradenští pracovníci pozorují nejvíce výukových problémů.
Zhodnocení výskytu SPU ve školách vyučujících metodou sfumato - splývavé čtení.
Čadková Oriničová, Iveta ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Teoretická část bakalářské práce obsahuje poznatky získané analyzováním dostupné odborné literatury týkající se historie, jednotlivých druhů a diagnostiky specifických poruch učení, metod nácviku počátečního čtení a psaní a vlivu specifických poruch učení na osobnost dítěte. Praktickou část práce tvoří kvantitativní výzkum realizovaný pomocí dotazníkového šetření pro pracovníky základních škol, ve kterých byla aplikována metoda Sfumato - Splývavé čtení (dále jen Sfumato). Cílem práce je zhodnotit výskyt specifických poruch učení - dyslexie u dětí od první do čtvrté třídy na základní škole, u kterých byla pro výuku prvopočátečního čtení zvolena metoda Sfumato. V rámci krajů České republiky je nejvyšší výskyt dyslexie 11,9 % v Moravskoslezském kraji, oproti tomu Praha vykazuje nejnižší výskyt a to 3,4 %. Nejnižší výskyt dyslexie byl shledán u žáků v prvních ročnících, nejvyšší poté ve třetích ročnících. Napříč všemi ročníky byly nejčastěji diagnostikovány středně závažné poruchy učení (SPU 3). Z výzkumu vyplývá, že metoda Sfumato značně eliminuje výskyt závažných poruch učení a to na hodnotu 0,4 %. Celkový výskyt dyslexie při aplikaci metody Sfumato byl 6 %. V porovnání s analyticko-syntetickou metodou byly obě metody vzhledem k prevenci rozvoje dyslexie srovnatelné. V porovnání s metodou genetickou...
Komparace metod nácviku počátečního čtení a psaní ve vztahu k rozvoji specifických poruch učení
Hladká, Jitka ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Teoretickou část diplomové práce tvoří poznatky získané analyzováním dostupné odborné literatury týkající se problematiky specifických poruch učení, metod nácviku počátečního čtení a psaní a Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Praktickou část diplomové práce tvoří výzkum realizovaný metodou dotazníkového šetření zaměřený na komparaci metod nácviku čtení a psaní ve vztahu k rozvoji specifických poruch učení. Cílem výzkumu bylo zjistit názory speciálních pedagogů pracujících v pedagogicko- psychologických poradnách (PPP) na metody počátečního čtení a psaní - jaké metody nácviku počátečního čtení a psaní dle jejich názoru přispívají k předcházení specifickým poruchám učení a jaké metody počátečního čtení a psaní mohou být spojeny s častějším výskytem obtíží při nácviku počátečního čtení. Z výsledků výzkumu vyplývá, že nejrozšířenější a z pohledu oslovených pracovníků PPP také nejlepší metodou pro nácvik počátečního čtení a psaní je stále metoda analyticko-syntetická, která nejlépe podporuje rozvoj dílčích funkcí a respektuje přirozený fonologický vývoj dítěte. Naopak nejrizikovější metodou počátečního nácviku čtení a psaní se pracovníkům PPP jeví metoda genetická. U žáků vyučovaných touto metodou poradenští pracovníci pozorují nejvíce výukových problémů.
Zhodnocení efektivity metody Sfumato - Splývavé čtení v prevenci rozvoje dyslexie
Formánková, Iveta ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
V diplomové práci "Zhodnocení efektivity metody Sfumato - Splývavé čtení v prevenci rozvoje dyslexie" se snažíme zjistit, zda je za předpokladu aplikace určité metody počátečního čtení eliminován výskyt specifické poruchy učení - dyslexie. Teoretická část se zabývá základními teoretickými východisky v oblasti specifických poruch učení a výuky počátečního čtení se zvláštním zaměřením na problematiku dyslexie a metodu Sfumato - Splývavé čtení. Ve výzkumné části jsou na základě rozhovorů a dotazníkového šetření porovnávány a hodnoceny metody výuky počátečního čtení v souvislosti s rozvojem dyslexie. Práce si klade za cíl zhodnotit efektivitu vybraných metod výuky prvopočátečního čtení ve vztahu k prevenci rozvoje specifické poruchy učení - dyslexie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.